Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Dramatické zvýšení tarifů mýta v Německu

28.06.2023

K úpravě tarifů dojde od 1. 12. 2023.

Nové tarify zahrnují nově poplatek za CO2. Z tohoto důvodu budou vozidla zařazena do emisních tříd CO2, které ovšem nejsou totožné s „normálními“ emisními třídami.

Sdružení BGL upozorňuje, že všechna vozidla vyrobená před rokem 2019 budou zařazena do emisní třídy CO2 1 (nejdražší). V níže uvedené tabulce jsou proto pro větší přehlednost uvedeny pouze sazby pro tuto emisní třídu.

Klasifikaci vozidel vyrobených v roce 2019 a později lze ověřit ve vyhledávači, který je nyní k dispozici na webových stránkách Toll Collect - pro ověření je vyžadováno osvědčení o registraci vozidla a osvědčení o shodě nebo je-li k dispozici zákaznické číslo CIF.

Vzhledem k tomu, že drtivá většina i nejmodernějších vozidel s naftovým motorem bude klasifikována v nejhorší možné třídě emisí CO2, znamenají nové tarify drastické zvýšení poplatků za užití silnici v Německu, které bude znamenat téměř zdvojnásobení sazeb pro většinu těžkých vozidel Euro VI.

Vzhledem k tomu, že pro výše uvedený návrh neexistuje žádná alternativa, německé sdružení BGL se důrazně staví proti novým tarifům.

Tarify mýtného v Německu od 1. 12. 2023

Poznámka:

Vozidla poháněná elektrickými bateriemi, motory na vodíkové palivové články nebo vodíkové spalovací motory jsou do 31.12.2025 zcela osvobozena od mýtného.
Vozidla poháněná fosilním nebo biogenním CNG nebo LNG jsou do 31. 12. 2023 osvobozena od mýtného a od 1. 1. 2024 mají být klasifikována jako nákladní vozidla na naftu
Nákladní vozidla EURO VI CNG/LNG pak budou ekvivalentní nákladním vozidlům EURO VI na naftu. Klasifikace CO2 nákladního vozidla na CNG/LNG je specifická pro vozidlo, stejně jako u nákladních vozidel na naftu.

zdroj: ČESMAD

Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje moderní technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.