Přihlášení do zákaznické samoobsluhy přes eidentita

19.05.2020

Popisek

Vstup do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného bude od 1. 7. 2020, na základě zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci, výhradně s bezpečnostními identifikačními prostředky přes portál eidentita.cz. Změna se týká českých dopravců, kteří používají internetovou zákaznickou samoobsluhu mýtného systému.

Od 1. 7. 2020 se budou uživatelé moct přihlásit výhradně přes jednu z těchto možností: eObčanka s čipem, účet u Národního bodu pro identifikaci a autentizaci nebo čipovou kartou Starcos společnosti První certifikační autorita, a.s.

Podrobnější informace ke stažení zde [PDF]

1. Potřebujete znát přihlašovací údaje do mýtné samoobsluhy (vytvořeny při registraci)

Budete potřebovat Vaše přístupové údaje do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného. Tyto údaje naleznete buď v emailu, který vám byl odeslán při registraci, nebo o ně můžete požádat na info@mytocz.eu nebo +420 243 243 243.

2. Musíte disponovat jedním z prostředků elektronické identifikace

Pro přihlášení do samoobsluhy musíte disponovat jedním z prostředků elektronické identifikace:

  • eObčanka: Používání eObčanky pro identifikaci uživatele vyžaduje instalaci potřebného software do PC nebo mobilního telefonu a připojení hardwarové čtečky čipu v občanském průkazu. Více informací naleznete na www.info.eidentita.cz/eop.
  • Uživatelský účet portálu eidentita.cz: Zřízení účtu na portálu zabere přibližně dvě minuty času. Po registraci účtu musíte ještě daný účet na portálu eidentita.cz aktivovat, a to buď prostřednictvím eObčanky, přihlášením k datové schránce fyzické osoby (daného uživatele), nebo osobně na pobočce Czech POINT. Více informací naleznete na www.info.eidentita.cz/ups.
  • Čipová karta Starcos společnosti První certifikační autorita, a.s.: Používání čipové karty vyžaduje mimo vlastnictví karty také čtečku čipových karet a nainstalovaný ovládací software SecureStore. Více informací naleznete na www.ica.cz.

Podrobný návod ke stažení zde [PDF]

3. Propojení účtu v zákaznické samoobsluze s prostředkem elektronické idetifikace

Účet v Zákaznické samoobsluze systému elektronického mýtného musíte propojit s prostředkem elektronické identifikace. Propojení můžete provést hned při první registraci do Zákaznické samoobsluhy, kdy jste k tomu automaticky vyzván/a, nebo kdykoli poté  v sekci „osobní nastavení“.

Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje moderní technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje moderní technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.